28 Mart 2015 Cumartesi

GÜNEŞ ÇÖREK...

Güneş çörek
 Geçtiğimiz haftalarda yapmıştım bu çöreği o zamandan beri tarifini paylaşma fırsatım olmadı... Hafta sonu kahvaltı sofralarınızda lezzetli ve şık bir sunum için bu tarifi tavsiye ederim...

malzemeler. .
1 yumurta..
1 su bardağı süt.. (ılık)
1 su bardağı su (ılık)
1 çay bardağı sıvı yağ.
1 paket yaş maya.
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz..
Aldığı kadar un. .

Aralarına sürmek için yarım paket yumuşak  tereyağı..

mayayı süt ve 1 kaşık şekerle eritin..
Yarım kg kadar unu yoğurma kabına alın tuzu şekeri karıştırın..

Unun ortasını açın bütün malzemeyi  ekleyin ve yoğurun.. hamur poğaça hamuru kıvamında olana kadar un ilave ederek yoğurun ve üzerini örtün ılık bir yerde 15-20 dk mayalanmaya bırakın. ...

Mayalanan hamuru 5 parçaya bölün ama 1 parça diğer 4 parçadan biraz daha küçük olmalı resimde gördüğünüz gibi...

4 hamuru tepsinizden biraz daha küçük olacak şekilde ayrı ayrı açın ve aralarını yağlayın üst üste koyun...
 Yağlayıp hazırladığınız hamuru yağlı kağıt üzerine alın ve tepsiye yerleştirin..

Hamuru 8 parçaya bölün ama uç kısımlarını kesmeyin.. her parçayı ortalarından tekrar kesin ama bu kez hem ortası hem uç kısmını kesmeyin sadece..

kestiğiniz 8 parçayı teker teker dışarı çevirin ve ortadaki kesikten uçlarını iki kere çevirin düzgünce yerleştirin...
 8 yaprağı da aynı işlemi yaptıktan sonra kalan hamuru ortasına yerleştirin...

 Ben ortaya yerleştirdiğim hamuru da 4 de böldüm onun aralarını da yağladım ve öyle yerleştirdim..

Son olarak üzerine yumurta sarısı sürüp ortasına isterseniz susam çörek otu vs ile süsleyebilirsiniz...
Hazırladığınız çöreği yarım saat kadar mayalanmaya bırakın...
Mayalandıktan sonra 200 derece ısınmış fırında kızarana kadar pişirin...
Ağzınızın tadı sofranızın bereketi evinizin huzuru
mutluluğunuz hiç bitmesin...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...